Toppmeny

Köp- och leveransvillkor

Priser

Alla priser anges i SEK (inklusive moms).

Betalningsalternativ

Då full betalning kommit oss tillhanda sänds varorna omgående.

Du betalar säkert med ett PayPal-saldo, swish, kreditkort eller bankkonto.

Vi anlitar Dibs som leverantör av teknisk lösning för kortbetalningar. Dibs uppfyller kraven för PCI DSS och betallösningen tillämpar 3D secure. 3D secure är en teknisk säkerhetsstandard framtagen av Visa och Mastercard i syfte att ge kortutgivaren möjlighet att verifiera sin kortkunds identitet vid handel på internet. För ökad säkerhet ska kunden uppge kortets CVC-kod (Mastercard/Eurocard) eller CVV-kod (VISA) som är tryckt i signaturfältet på baksidan av ditt kort.

Leveranstid

Normal leveranstid är cirka 7 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Leveranssätt

Vi skickar beställningar som postpaket eller brev.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt

Vi tillämpar enhetsfrakt 59 kr. Vid ordervärde överstigande 1000 kr bjuder vi på fraktkostnaden.
Erbjudandet gäller inom Sverige.

Nöjd-Kund-policy, Reklamationer, Ångerrätt

Vi eftersträvar alltid att ha nöjda kunder. Om du av någon anledning inte skulle vara nöjd med din vara, ta genast kontakt med oss via e-post: info@litetbarn.se innan du returnerar ditt paket för information om hur du går till väga. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Observera att produkter med tydlig personlig prägel, t.ex. namnbroderade produkter ej är returnerbara enligt kap:2; 11§ av distans- och hemköplagen. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer.

Önskar du returnera en vara står du själv för returfrakten. Vi kräver att varan ska vara oanvänd och returneras i originalförpackning.
Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan så återbetalar vi varans värde till dig. Om du vill returnera en vara kontakta oss för att få ett returnummer. Har du inget returnummer kan vi tyvärr inte ta emot reklamationen.

För ytterligare information om distans- och hemförsäljningslagen:
Konsumentverkets hemsida: www.Konsumentverket.se
Svensk författningssamling på riksdagens hemsida: www.Riksdagen.se

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan den går i retur till oss (paket & brev ca 14 dagar), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).